- Adı Soyadı: Zeki Atıl BULUT
- Unvanı: Doç. Dr.
Derece | Bölüm/Program | Üniversite | Yıl |
Lisans | İşletme | Muğla Üniversitesi | 2003 |
Y. Lisans | İşletme | Muğla Üniversitesi | 2005 |
Doktora | İşletme | Dokuz Eylül Üniversitesi | 2009 |
- Akademik Unvanlar:
Öğretim Görevlisi Doktor : 2011
Yardımcı Doçent Doktor : 2016
Doçent : 2017
- Yönetilen Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
6.1. Yüksek Lisans Tezleri
6.1.1. Naciye Koç, Aydın Merkezde Çalışan Serbest Eczacıların Kişilerarası İlişkiler ve Empatik Eğilim Düzeylerinin Sosyo-Demografik Değişkenler İle İlişkilendirilmesi
6.1.2. Emel Günenç, Nlp (Nöro Linguistik Programlama) Eğitiminin, Sağlık Yöneticilerinin İletişim Tarzı, Sözsüz İletişim Düzeyi ve Kişiler Arası İletişim Süreci Üzerindeki Etkileri (Tire Devlet Hastanesi’nde Bir Uygulama)
6.1.3. Semra Şengün, Sağlık Alanında İletişim, Hasta ve Sağlık Personeli İletişiminde Sorunlar Üzerine Bayındır Devlet Hastanesi’nde Bir Uygulama
6.1.4. Arzu Ün, Sağlık Kurumlarında Yönetici Ve Diğer Sağlık Personeli Arasındaki İletişim Sorunları (Tire Devlet Hastanesi’nde Bir Uygulama)
6.1.5. Şerife Ege, Hemşirelik Hizmetlerindeki Memnuniyetin Teknik Olmayan Boyutuyla Hastane Hizmetlerinden Memnuniyete Etkileri (Didim Devlet Hastanesi Örneği )
6.2. Doktora Tezleri
- Yayınlar
7.1. Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI & SSCI & Arts and Humanities)
7.1.1. Zeki Atıl BULUT, Ali Naci KARABULUT (2018), “Examining The Role of Two Aspects of Ewom in Online Repurchase Intention: An Integrated Trust-Loyalty Perspective”, Journal of Consumer Behavior, Forthcoming.
7.1.2. Zeki Atıl BULUT, Onur DOĞAN (2017), “The ABCD Typology: Profile and Motivations of Turkish Social Network Sites Users”, Computers in Human Behavior, 67, 73-83.
7.1.3. Zeki Atıl BULUT, Füsun KÖKALAN ÇIMRIN, Onur DOĞAN (2017), “Gender, Generation and Sustainable Consumption: Exploring the Behavior of Consumers from Izmir, Turkey”, International Journal of Consumer Studies, 41, 597-604.
7.2. Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
7.2.1. Onur DOĞAN, Ejder AYÇİN, Zeki Atıl BULUT (2018), “Customer Segmentation By Using RFM Model and Clustering Methods: A Case Study in Retail Industry”, International Journal of Contemporary Economics and Administration Sciences, 8, 1, 1-19.
7.2.2. Onur DOĞAN, Zeki Atıl BULUT, Hande Gül ATASAĞUN (2016), “Türkiye’de Yeşil Bilişim: Y Kuşağının Yeşil Bilişim Algısına Yönelik Bir Araştırma”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9, 47, 798-805.
7.2.3. Erkan AKAR, Hale Fulya YÜKSEL, Zeki Atıl BULUT (2015), “The Impact of Social Influence on the Decision-Making Process of Sports Consumers on Facebook”, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 6, 2, 5-27.
7.2.4. Zeki Atıl BULUT (2015), “Determinants of Repurchase Intention in Online Shopping: A Turkish Consumer’s Perspective”, International Journal of Business and Social Science, 6, 10, 55-63.
7.2.5. Onur DOĞAN, Zeki Atıl BULUT, Füsun Kökalan ÇIMRIN (2015), “Bireylerin Sürdürülebilir Tüketim Davranışlarının Ölçülmesine Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 29, 4, 659-679.
7.2.6. Zeki Atıl BULUT, Ali Naci KARABULUT, Tuğba UÇMA UYSAL, Ali Çağlar UZUN (2015), “Explaining Young Consumers’ Online Purchase Behavior Under Risky Conditions: Perspectives From Mental Accounting”, International Journal of Online Marketing, 5, 3, 65-80.
7.2.7. Ülker ERDOĞAN ARACI, Zeki Atıl BULUT, Berrin ONARAN, Nilüfer KOÇAK (2014), “Fark Yaratan Uygulamalar Perspektifinden Seyahat Acentelerinde İlişkisel Pazarlama Faaliyetlerini Anlamak”, Ege Akademik Bakış, 14, 4, 559-570.
7.2.8. Zeki Atıl BULUT, Feyza TEKİNBAŞ, Muazzez BABACAN (2014), “Okul Öncesi Yaş Grubu Çocukların Pazarlama Kavramları Farkındalığı”, Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, 6, 1, 27-49.
7.2.9. Aytekin FIRAT, Zeki Atıl BULUT, Ali Naci KARABULUT (2014), “Hane Halkının Süpermarket Alışverişlerindeki İçecek Ürünleri Tercihlerine Etki Eden Faktörlerin Araştırılması”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7, 29, 388-398.
7.2.10. Berrin ONARAN, Zeki Atıl BULUT, Alparslan ÖZMEN (2013), “Müşteri Değerinin, Müşteri Tatmini, Marka Sadakati ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Performansı Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Business and Economic Research Journal, 4, 2, 37-53
7.2.11. Zeki Atıl BULUT (2013), “The Impact of Marketing Research Activities on Marketing Performance in Textile Companies: A Study in Denizli”, International Journal of Management Economics and Business, 9, 19, 259-273.
7.3. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
7.3.1. Elif YÜCEBAŞ, Zeki Atıl BULUT, Onur DOĞAN (2017), “Digital Presence of Municipalities: Evidences From City of Izmir”, 23rd International Scientific Conference on Economic and Social Development–Madrid, 15-16 September 2017, 412-422.
7.3.2. Ülker ERDOĞAN ARACI, Zeki Atıl BULUT (2017), “The Relationship Among Experiential Marketing, Customer Satisfaction, and Behavioral Intention: A Study on Food and Beverage Business, 23rd International Scientific Conference on Economic and Social Development–Madrid, 15-16 September 2017, 361-371.
7.3.3. Zeki Atıl BULUT, Berrin ONARAN (2017), “The Link Between Consumers’ Online Shopping Behaviors and E-servicescape in C2C E-Commerce: Evidences From Turkey”, 23rd International Scientific Conference on Economic and Social Development–Madrid, 15-16 September 2017, 390-400.
7.3.4. Nilüfer KOÇAK, Ülker ERDOĞAN ARACI, Zeki Atıl BULUT (2016), “Sürdürülebilir Şekilde Tüketiyorlar mı? Turizm Öğrencilerinin Davranışlarının Değerlendirilmesi”, 5th. International Vocational Schools Symposium–Prizren, 18-20 May, 2016, 456-465.
7.3.5. Ali Naci KARABULUT, Zeki Atıl BULUT (2016), “Extending Our Understanding of Consumers’ eWom Behavior: Gender and Generation Differences”, 18th International Scientific Conference on Economic and Social Development – “Building Resilient Society” – Zagreb,n9-10 December 2016, 155-162.
7.3.6. Onur DOĞAN, Zeki Atıl BULUT (2016), “Turkish Facebook Users: Exploring Differences and Determining Useful Association Rules”, 18th International Scientific Conference on Economic and Social Development – “Building Resilient Society” – Zagreb, 9-10 December 2016, 605-615.
7.3.7. Mert TOPOYAN, Zeki Atıl BULUT (2008), “Packaging Value of Cosmetics Products: An Insight From the View Point of Consumer”, International Conference on Value Chain Sustainability–Izmir, 12-14 November 2008, 183-190.
7.4. Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler
7.5. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler
7.5.1. Mehmet Emre GÜLER, Zeki Atıl BULUT (2009), “Getiri Yönetimini Etkileyen Kritik Başarı Faktörlerinin Belirlenmesi: Bodrum ve Marmaris Yöresi Otellerine Yönelik Ampirik Bir Çalışma”, SOID Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 6, 2, 49-55.
7.5.2. Elif KARABULUT TEMEL, Zeki Atıl BULUT, Olca SÜRGEVİL (2007), “Örgütlerde Mevcut Durum Analizi”, TUHİS İş Hukuku ve İktisat Dergisi, 20, 4-5, 28-34.
7.5.3. Zeki Atıl BULUT (2006), “Bodrum’da Bulunan Konaklama İşletmelerinin Konumlanması ve Algılama Haritalarının Düzenlenmesi”, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4, 5, 105-119.
7.5.4. Zeki Atıl BULUT, Burçin ÖNGÖREN, Kemal ENGİN (2006), “Kobilerde Elektronik Ticaretin Kullanımı: İstanbul Örneği”, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 7, 2, 150-161.
7.6. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler
7.6.1. Zeki Atıl BULUT, Feyza TEKİNBAŞ, Muazzez BABACAN (2014), “Okul Öncesi Yaş Grubu Çocukların Pazarlama Kavramları Farkındalığı”, 19. Ulusal Pazarlama Kongresi, GAZİANTEP, Haziran, 364-373.
7.6.2. Muazzez BABACAN, Zeki Atıl BULUT, Feyza TEKİNBAŞ (2012), “Yükseköğretim Ders Kitapları Ekseninden Pazarlama Eğitimine Dönemsel Bir Bakış (1950-2012)”,17. Ulusal Pazarlama Kongresi, BALIKESİR, Ekim, 111-138.
7.6.3. Elif KARABULUT TEMEL, Zeki Atıl BULUT (2008), “Kurumsallaşmadan Büyüme Olur Mu? Bir Aile İşletmesinin İncelenmesi”, 3. Aile İşletmeleri Kongresi, İstanbul, 18-19 Nisan, 151-160.
7.6.4. Aytekin FIRAT, Zeki Atıl BULUT, Mehmet Emre GÜLER (2008), “Genç Tüketicilerin Yaşam Kalitesi ve Sürdürülebilir Tüketim Davranışları Arasındaki İlişkiye Yönelik Bir Araştırma”, 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, Adana, 30 Ekim-1 Kasım, 163-176.
7.6.5. Zeki Atıl BULUT, Adem TÜZEMEN (2007), “Konaklama İşletmelerinde Büyük Bir Yanılgı: Halkla İlişkiler Müşteri İlişkilerine Karşı Muğla İli Örneği”, 6. Anadolu İşletmecilik Kongresi, 31 Mayıs- 2 Haziran, Kırıkkale, 574-584.
7.6.6. Mustafa Gürol DURAK, Zeki Atıl BULUT, “Küresel Pazarda Fiyatlandırma Stratejileri ve Maliyet Sistemi İlişkisi: Bir Türk İşletmesi Örneği”, 5. Orta Anadolu İşletmecilik Kongresi, Tokat, 15-17 Haziran 2006, 452-461.
7.7. Diğer yayınlar
7.7.1. Zeki Atıl BULUT (2017), “Hizmet Pazarlaması Karması 3: Dağıtım”, Hizmet Pazarlaması: Stratejik Bir Yaklaşımla, (Ed.) Berrin Onaran ve Alparsan Özmen, Efil Yayınevi, Ankara, ss. 124-160.
7.7.2. Zeki Atıl BULUT (2017), “Halkla İlişkiler”, İlkeler ve İşlevlerle İşletme, 4. Baskı, (Ed.) Muazzez Babacan, Detay Yayıncılık, Ankara, ss. 527-562.
7.7.3. Engin Deniz ERİŞ, Zeki Atıl BULUT (2017), “İnsan Kaynakları”, İlkeler ve İşlevlerle İşletme, 4. Baskı, (Ed.) Muazzez Babacan, Detay Yayıncılık, Ankara, ss. 487-525.
7.7.4. Onur DOĞAN, Zeki Atıl BULUT (2016), Uygulamalı Araştırma: Planlama, Tasarım ve Temel Analizler, 3. Baskı, İlkem Yayıncılık, İzmir.
7.7.5. Muazzez BABACAN, Zeki Atıl BULUT, Feyza TEKİNBAŞ (2016), “Pazarlama Ders Kitapları İncelemesi”, Türkiye’de Pazarlama Biliminin Akademik Tarihi, (Ed.) Muazzez Babacan, Beta Yayıncılık, İstanbul, ss. 55-83.
7.7.6. Zeki Atıl BULUT (2015), “Küresel Bilgi Sistemleri ve Pazar Araştırması”, Küresel Pazarlama, (Çev. Ed.) Rezan Tatlıdil, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss. 160-191.
7.7.7.Zeki Atıl BULUT (2015), “Küresel Pazarlama İletişimi Kararlar I: Reklam ve Halkla İlişkiler”, Küresel Pazarlama, (Çev. Ed.) Rezan Tatlıdil, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss. 382-409.
7.8. Uluslararası atıflar (Toplam 74 Adet)
7.8.1. Buted, D.R., vd. (2014). “Level of Nigerian Cadets’ Satisfaction on the Services of Lyceum International Maritime Academy”, Asia Pacific Journal of Education, Arts and Sciences, 1 (2), 96-102.
7.8.2. Al-Abdallah, G.M. (2015). “The Impact of Internet Marketing Research on Achieving Competitive Advantage”, International Journal of Arts & Sciences, 8 (1), 619-627.
7.8.3. Türkay, O., vd. (2011). “Strategic Analysis of the External Environment and the Importance of the Information: Research on Perceptions of Hotel Managers, Procedia Social and Behavioral Sciences, 24, 1060-1069.
7.8.4. Lifu, F.L. (2012). “An Analysis of the Effect of Product Packaging on Consumers’ Buying Choice in Calabar Municipality, Cross River State, Nigeria”, Asian Journal of Business Management, 4 (2), 186-191.
7.8.5. Mahmoud, D. K. & Kazem, F.G. (2012). “Review of Interactions Between E-Commerce, Brand and Packaging on Value Added of Saffron: A Structural Equation Modeling Approach”, African Journal of Business Management, 6 (26), 7924-7930.
7.8.6. Zaidi, S.H.A. & Muhammad, B. (2012). “Awareness of Pakistani Consumers towards Nutritional Labeling on Product Packaging in Terms of Buying Behavior”, International Journal of Business and Social Sciences, 3 (16), 97-103.
7.8.7. Shimpi, S.S. & Sinhi, D.K. (2012). “A Factor Analysis on Attitude Characteristics of Consumer Buying Behaviour For Male Cosmetics Products in Pune City”, International Journal of Marketing, Financial Services & Management Research, 1 (11), 78-87.
7.8.8. Karimi, P., vd. (2013). “The Study of Relationship Between Packaging Elements and Purchase Behavior: Consumers of Food, Cometics and Health Products”, Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 5 (3), 281-295.
7.8.9. Baig, M.M., vd. (2013). “Impact of Packaging on Brand Experience”, International Journal of Business and Management Invention, 2 (8), 26-30.
7.8.10. Cosentino, C., vd. (2013). “Market Sustainability Analysis of Jenny Milk Cosmetics”, Emirates Journao of Food And Agriculture, 25 (8), 635-640.
7.8.11. Kawa, L.W., vd. (2013). “Factors Affecting Consumer Decision-Making: A Survey of Young-Adults on Imported Cosmetics in Jabodetabek, Indonesia”, The SIJ Transactions on Industrial, Financial & Business Management (IFBM), 1 (5), 175-180.
7.8.12. Riaz, S., vd. (2015). “Impact of Packaging Designs of Cosmetics on Female Consumer’s Buying Behavior”, Academic Research International, 6 (5), 130-142.
7.8.13. Cosentino, C., vd. (2015). “Innovative Use of Jenny Milk from Sustainable Rearing”, İçinde A. Vastola (Ed.), The Sustainability of Agro-Food and Natural Resource Systems in the Mediterranean Basin, ss. 113-132, İsviçre: Springer International Publishing.
7.8.14. Mmari, S., vd. (2015). “Consumers’ Perceptions on Packaging of Processed Food Products in Dodoma Municipality, Tanzania”, Social Sciences, 4 (4), 77-81.
7.8.15. Tejedor, S., vd. (2018). “Social Network as a Career Opportunity for Communication Students in Spain and Latin America”, Observatorio Journal, 183-198.
7.8.16. Jain, B., Toshniwal, B. (2018). “Impact Analysis of Packaging of Cosmetics on Consumer Behaviour: A Comparative Study of Hul and P&G”, Inspira – Journal of Modern Management & Entrepreneurship, 8 (1), 141-148.
7.8.17. Biskin, F., Tuncel, M. (2018). “E-marketing in Hotel Business: A Survey on Four and Five-star Hotels in Konya”, Journal of Tourism Theory and Research, 4(1), 29-39.
7.8.18. Taghipour, A., Loh, A. (2017). “Influences on Brand Loyalty Among Thai Female Cosmetic Consumers”, PEOPLE: International Journal of Social Sciences, 3 (2), 1947-1969.
7.8.19. Suhaily, L., Soelasih, Y. (2017). “What Effects REpurchase Intention of Online Shopping”, International Business Research, 10 (12), 113-122.
7.8.20. Nurlaily, I., vd. (2017). “Influences of Life Sytle and Attitude Toward Trust and Repeat Purchase Intentions on Social Media Users (Study on Instagram USers in Malang)”, Wacana, 20(2), 68-78.
7.8.21. Liu, N., Yu, R. (2017). “Identifying Design Feature Factors Critical to Acceptance and Usage Behavior of Smartphones”, Computers in Human Behavior, 70, 131-142.
- Ulusal ve Uluslararası Projeler
- İdari Görevler
2017 – Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir Meslek Yüksekokulu, Müdür Yardımcısı
2014 – 2017 Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir Meslek Yüksekokulu, İktisadi ve İdari Programlar Bölümü, Bölüm Başkan Yardımcısı
- Bilimsel ve Mesleki Kuruluşlara Üyelikler
- Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği
- Pazarlama Profesyonelleri Derneği
- Ödüller
- Son iki yılda verdiğiniz lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler için aşağıdaki tabloyu doldurunuz.